Vi har bare så vidt fått summet oss etter Liverpoolfestivalen før vi er i gang med etappen frem mot en ny festival. La oss være litt ærlige!
Tusen takk!
Først og fremst, tusen takk til alle dere som tok turen til festivalen i år. Uten dere blir det liksom ingen festival og vi som lager festivalen er supportere som elsker å henge sammen med andre supportere. Å lage en festival er et stort puslespill hvor brikkene bør passe sammen når portene åpnes for første festivaldag. Om alle puslespillbrikkene passet perfekt er vi usikre på, men vi har fått svært gode tilbakemeldinger fra mange av dere som deltok, legender og artister. Snart skal vi også presentere spørreundersøkelsen som vi sendte ut i etterkant av årets festival, her har vi fått masse konstruktive tilbakemeldinger og tips som skal hjelpe oss til å lage en enda bedre festival neste år!
Veien mot Liverpoolfestivalen 1.-3. august neste år er for lengst i gang, den startet allerede dagen etter årets festival. Vi besluttet tidlig å utvide festivalen med en dag, slik at du får tre dager med god musikk, legender, interessante gjester og det aller viktigste av alt, fellesskap!
Hvem kommer?
Vi har en klar målsetning om å komme i land tidligere med bookingene foran neste års festival og kan allerede nå presentere artister som vi vet treffer bra ovenfor et kresent publikum, og vi har allerede fått på plass to gode legendenavn, Jan Mølby og Glenn Hysèn, i tillegg til at James Pearce kommer tilbake.
Nå jobbes det med å booke flere gode navn som kan fylle opp plakaten vår. Vi har fått mange innspill på hvem dere ønsker skal komme og dette er selvfølgelig førende for hvem vi til syvende og sist booker.
Aldri Alene
Liverpoolfestivalen drives av 10 supportere som sammen eier Aldri Alene AS, et selskap hvor supporterskap står adskillelig høyere enn ønsket om profitt. Det bør ikke være noen hemmelighet at å drive en ny festival ikke er noen gullgruve. Hittil har det kostet oss en del kroner men samtidig har det gitt oss fantastiske opplevelser, som neppe kan regnes i penger!
Samarbeid
Vi har allerede et svært godt samarbeid med den offisielle supporterklubben i Norge, et samarbeid som er og har vært helt nødvendig for at vi skal kunne realisere Liverpoolfestivalen. Vi har også andre gode samarbeidspartnere som er med og bidrar, og som har fortalt oss at de vil være med på veien mot Liverpoolfestivalen 2024. Dette er musikk i våre ører!
Fremover mot neste års festival ønsker vi en tettere dialog med alle de lokale Liverbirds foreningene der ute. Det er jo for medlemmene der vi lager festival, og dermed er det viktig for oss å vite hva de ønsker å møte når de først tar turen til Gjøvik. Vi hadde underveis i årets festival gode samtaler med representanter fra flere av foreningene rundt om i landet. Dette har vi lyst til å følge opp, og vi skal også ut til flere foreninger denne gangen enn vi var foran årets festival.
Kostnadsfokus
Liverpoolfestivalen skal være en bærekraftig festival på alle måter. Vi skal ha fokus på å levere gode opplevelser på en mest mulig miljøvennlig måte og vi skal levere opplevelser til en kostnad som gjør at vi kan fortsette å levere gode opplevelser år etter år. Dette vil si at vi foran Liverpoolfestivalen 2024 har fokus på kostnadssiden.
Hittil har det kostet oss en del kroner men samtidig har det gitt oss fantastiske opplevelser, som neppe kan regnes i penger!
Samtidig så betyr ikke dette at opplevelsen du skal få på neste års festival vil bli påvirket av dette. Vi har allerede gjort grep med tanke på leverandører og andre som gjør at vi kan levere et like godt produkt neste år som vi har gjort de to foregående årene. Men dette fordrer selvfølgelig at dere kommer på festival.
Hvor mange må komme?
Vi legger ikke skjul på at vi svært gjerne skulle hatt flere deltagere. Vi har et ganske omfattende festivalrigg, med to scener, en gigantisk skjerm, profesjonelle folk på lyd/lys osv, og vi har fasiliteter som vi er ganske stolte av. Alt dette koster penger, mye penger. Det er derfor viktig at vi klarer å fylle opp festivalområdet med supportere. Samtidig må vi finne en balanse mellom hva alt koster og hva du skal betale for å komme inn på festivalområdet.
Akkurat nå premierer vi de aller ivrigste med et tre-dagers festivalpass for kr 990,00. Det er egentlig en latterlig god pris, men likevel tenker vi at det fortjener dere som er blant de 250 første til å kjøpe festivalpass.
Hva skjer neste år?
Konseptet blir omtrent som i år men vi ønsker å gjøre noen endringer, ikke minst på bakgrunn av tilbakemeldinger vi har fått. Foreløpige planer er at vi legger supportermiddagen til torsdag og det blir flere aktiviteter for de aller minste da vi ser at det stadig blir flere av disse på festivalen.
Vi ønsker også å utvide mattilbudet samt at vi ser på et alternativ til Skibladner cruise. Livergirls ONLY er en suksess hvor vi neppe tør å gjøre endringer men vi ser også på om vi skal lage en egen samling for de aller yngste, antageligvis på lørdag formiddag i hyggeområdet. Som du skjønner, vi er i tenke fasen og vi er åpne for innspill. Send oss gjerne dine tanker på info@liverpoolgjovik.no
Hvor kan du bo?
Hotellene, festivalcampen og bobilparkeringen er åpne for booking. Her betaler du ingenting før du kommer. I tillegg finnes det et utvalg av Air BNB muligheter i Gjøvikområdet samtidig som vi jobber med flere alternative plasser for dere som trenger litt søvn mellom slagene.
Da har vi delt noen ærlige tanker med dere. Vi er jo bare supportere som lager festival for andre supportere………..og vi elsker å gjøre det. Vi håper å se deg på Liverpoolfestivalen 2024 på Gjøvik!
Vi avslutter med denne perlen fra The Ragamuffins!
コメント